© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

מדינת ישראל מובילה בתחום טכנולוגיות מים

מדינת ישראל מובילה בתחום טכנולוגיות

על אף שכ-75% משטח כדור הארץ מכוסה במים, מדינות בכל רחבי העולם סובלות כיום ממחסור במים, בעוד מדינות אחרות נערכות לקראת מחסור עתידי. צריכת המים העולמית גוברת על ההיצע באופן משמעותי, במיוחד במדינות צחיחות המתקשות לספק את דרישות המים לצורכי חקלאות. מדינת ישראל, שבה יותר מ-50% מהאדמה היא מדבר, מתמודדת עם בעיה זו מאז הקמתה. הטכנולוגיות שפיתחה ישראל במענה לבעיה זו, מאפשרות לה לפרוח וכל שנה משקיעה ישראל עוד ועוד מאמצים כדי לייצא את טכנולוגיות המים שלה למדינות אחרות ברחבי העולם.

 

טכנולוגיות להפקת מים שמישים

בסופו של יום, קיימות שתי דרכי פעולה על מנת למנוע מחסור במים שמישים: הפקת כמויות גדולות יותר של מים וחסכון במים הקיימים. כבר שנים רבות ישראל מיישמת אסטרטגיות שונות כדי למצות את המים שברשותה עד תום ובאופן היעיל ביותר. כך למשל, חברת המים הלאומית "מקורות" מפתחת במשך יותר מ-50 שנה טכנולוגיות מים מתקדמות, בהן פיתוח ויישום טכניקות להתפלת מים, טכניקות לקידוחי מים עמוקים ושלל טכניקות אחרות לטיפול וטיהור מים, אשר מגדילות את סך כמות המים העומדת לרשות המדינה. בנוסף, חברות פרטיות, כמו "עמיעד מערכות מים", מתמחות בהיבטים ספציפיים של טיהור מים, כמו מערכות סינון מים.

 

דרכים לצמצום צריכת המים

מדינות ברחבי העולם לומדות איך ליישם את האסטרטגיה של סינון, טיהור ומיחזור מים באמצעות טכניקות יעילות יותר, ולעיתים באמצעות מעקב אחרי הנעשה בישראל, כמדינה מובילה בתחום זה. טכנולוגית המים המפורסמת ביותר של מדינת ישראל היא טכנולוגיית ההשקייה בטפטוף. בשיטת ההשקייה בטפטוף, טיפות מים חודרות לקרקע ומגיעות ישירות לשורשי הצמחים. טכנולוגיה זו, שפותחה על-ידי חברת "נטפים", מבוססת על העקרון של שימוש אך ורק בכמות המים הנדרשת כדי להשקות את הצמחים, במקום כמות המים הנדרשת כדי להציף את כל השדה. על אף שהיקף החסכון המדויק טרם נקבע באופן מדעי, בעולם שבו 80% מצריכת המים הינם לצורכי חקלאות, עקרון זה של השקיה יעילה מהווה בשורה טובה ומבטיחה.

עבור חברות הזנק ומשקיעים המחפשים הזדמנויות השקעה, טכנולוגית המים מהווה תחום חשוב, העוסק במציאת פתרונות עבור מחסור המים העולמי, וישראל היא המדינה החלוצה והמובילה בתחום. למשרד ברנע נסיון עשיר בהובלת אסטרטגיות השקעה ובמתן ייעוץ משפטי בתחומי טכנולוגיות המים. אתה מוזמן ליצור איתנו קשר כדי ללמוד איך נוכל להעניק לך ייעוץ משפטי וסיוע מקיף בכל הקשור להזדמנויות השקעה בתחום זה.

 

Source: barlaw.co.il

תגיות: חדשנות