© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

חדשנות ישראלית בהגדלת היצע המים

חדשנות ישראלית בהגדלת היצע המים

אחת האירוניות הגדולות של החיים על כדור הארץ היא שעל אף שהמים מכסים כ- 75% מפני כדור הארץ, הדרישה למים ראויים לשתייה גבוהה מההיצע. רק כ-2.5% מסך היצע המים הינם מים מתוקים, ועבור אוכלוסיית העולם הגדלה באופן מתמיד, זהו נתון בעייתי. הבשורה הטובה היא שחידושים טכנולוגיים יוצרים פתרונות עבור העולם הזקוק לעוד מים, וישראל היא מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות בתחום המים.

 

ההשקייה בטפטוף – המצאה ישראלית

התמודדותה של ישראל, כמדינת מדבר קטנה, עם מחסור במקורות מים טבעיים, בשילוב עם ההתמקדות בטיפוח חדשנות טכנולוגית, הובילו לפיתוחים בתחום העוזרים למדינות בכל רחבי העולם. ישראל היא גם המובילה בעולם בתחום טכנולוגיית ההשקייה בטפטוף, המספקת פתרונות לשימוש יעיל במים. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לחקלאים להשתמש בכמות המים המדויקת הנדרשת לגידול יבולים. בהשוואה לשיטת ההשקייה בהצפה, ההשקייה בטפטוף משתמשת בשיעור של בין 25% ל- 75% פחות מים – הישג מרשים המביא למקסום הניצול של משאב שהולך ומצטמצם. חברות, כמו נטפים, הממציאה של טכנולוגיית ההשקייה בטפטוף, ממשיכות למצוא דרכים חדשות לשפר ולהגדיל את השימוש בפתרון זה. חברות ישראליות עובדות עם ארצות מגוונות כמו קזחסטן וארצות הברית, במטרה להביא שיטות השקייה יעילות לאזורים צחיחים בכל רחבי העולם.

 

התפלת מים להגדלת היצע של מים שמישים

מכוון שרוב אספקת המים בעולם נובעת ממים מלוחים, פעולות חיסכון ושימור מים אינן מספיקות. טכניקות להתפלת מים הינן חיוניות כדי להגדיל את כמות המים שאנו יכולים להשתמש בה מידי יום. גם במקרה זה, הסביבה הטכנולוגית המתקדמת של ישראל תורמת רבות והופכת אתגרים להזדמנויות. מתקן ההתפלה הגדול בעולם נמצא ופועל בשורק (פלמחים), הפועל בשיטת האוסמוזה ההפוכה כדי להגיע לתפוקת ייצור יומי של 627,000 מטר מעוקב של מים. כיום, ישראל מקבלת 55% מצורכי המים שלה באמצעות התפלה.

תהליכים להוציא מלחים ולטהר את אספקת המים ממשיכים להתפתח. לדוגמה, ממציאים ישראלים פיתחו תהליך להתפלת מים ללא שימוש בכימיקלים. כך ניתן לשפר את רמת הבטיחות של מי השתייה מעבר ליכולות של הטכנולוגיות הקודמות.

עבור משקיעים, מאמצים כאלה יוצרים הזדמנויות בשוק לתת כתף ולשפר את העולם, ותוך כדי כך להגדיל את ה-ROI בשיעור של פי ארבע ויותר. אוכלוסיית העולם תמשיך לגדול, וכוח החדשנות של המוחות המבריקים הפועלים בארץ ימשיך להמציא פתרונות לשפר את תנאי החיים של כולנו. הניסיון והמומחיות בפיתוח טכנולוגיות בתחום המים של מדינת ישראל הוכיחו שהיא חלוצה ומובילה בעולם.

Source: barlaw.co.il