© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

מחזיקים במטבעות דיגיטליים ? כדאי לכם להכיר את רגולציית המיסוי בישראל

בעולם קיימים נכון להיום למעלה מ-2000 סוגים (כן כן 2000!) של מטבעות דיגיטליים. השווי של 50 מהם עובר, כל אחד, את ה-100 מיליון דולר והשווי של הביטקוין לבדו עומד נכון להיום על למעלה מ-153 מיליארד דולר.

 

באלפי חנויות ברחבי העולם ניתן כבר לשלם היום באמצעות מטבע דיגיטלי. בין חנויות אלו ניתן למצוא את Microsoft, Expedia, KFC Canada  ועוד, כאשר גם בישראל יש לא מעט חנויות המתירות שימוש במטבע דיגיטלי. הגדילה לעשות מדינת אוהיו שבארה"ב שבה אפשר אפילו לשלם את המיסים עם מטבע הביטקוין.

 

רק לאחרונה פרסם הוול סטריט ג'ורנל מחקר על פיו 10% מהבנקים המרכזים בעולם הביעו נכונות להנפיק בעצמם תוך 3 שנים מטבעות דיגיטליים (ועוד 10% ב-3 השנים שלאחר מכן), כאשר בשוודיה ובאורוגואי כבר קיימים פיילוטים בנושא.

 

 

על אף הקידום הטכנולוגי, הרגולציה בכלל ובתחום המיסויי בפרט לא היתה ברורה או אפילו קיימת. בחודשים האחרונים כאשר החלו להגיע תיקי מס בנושא מטבעות דיגיטליים בפני רשויות המס ובתי המשפט בישראל, מתחילים להתהוות כללים המסדירים את הנושא.

 

אם אתם מפתחים מטבעות דיגיטליים, כורים, משקיעים או משתמשים בהם, כדאי לכם לצפות בראיון עם הראל פרלמוטר, ראש מחלקת המיסים במשרדנו שמספק סקירה כללית על עולם המטבעות הדיגיטליים והשלכות המס השונות בתחום.

 

Source: barlaw.co.il