© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

איך כדאי לנהל מו"מ עם משקיע אנג'ל

אנג'ל

כיזמים המעוניינים לפתח את העסק, עליכם לאתר באופן שוטף משקיעים חיצוניים שיעזרו לכם לממן את הפעילות ולהתרחב. אנג'לים באמת מהווים "מלאכים" בכל פעם שנדרשת הזרמת הון במהלך השלבים הראשוניים של הסטארט-אפ. אופן ניהול המו"מ עם המשקיע עשוי לקבוע האם תצליחו לגייס את הכסף או לא. להלן כמה עצות לגבי ניהול מו"מ עם משקיע אנג'ל פוטנציאלי.

 

למדו את דפוס ההשקעות של האנג'ל

 

אחרי שהצלחתם להבטיח פגישה עם המשקיע הפוטנציאלי, תדאגו ללמוד את הפרופיל האישי שלו ולזהות את התפקיד שהוא עשוי לרצות לקחת לאחר ההשקעה בחברה. כדאי להיות ערוכים בעת ההצגה ולכלול במצגת גם היבטים הקשורים למידת המעורבות שאתם מעוניינים להעניק למשקיע אחרי ביצוע ההשקעה (מעורבות בקבלת ההחלטות, שותף או יועץ בדירקטוריון וכו'). ככל שהמשקיע לא מראה עניין במעורבות (מעדיף השקעה פאסיבית), תדגישו בפניו שמעורבותו תתקבל בברכה, אבל היא לא הכרחית להצלחת החברה.

 

בצעו הערכת שווי של משקיע אנג'ל

 

לפני כל פניה למשקיע אנג'ל, כדאי ללמוד ולהבין את מגבלותיו. כדאי ללמוד עד כמה תיק ההשקעות שלו מגוון, מהם תחומי העניין שלו, הרקע הפיננסי וההיסטוריה שלו בנטילת סיכונים. תהליך המו"מ נותן לכם הזדמנות נוספת לבחון אם לאנג'ל הפוטנציאלי יש את היכולת להעמיד את סכום הכסף שאתם נדרשים לו. ההצעה שמציגים לאנג'ל צריכה להשתוות ליכולותיו הפיננסיות. בקשה גבוהה מדי עלולה להרתיע אותו מקידום תהליך המו"מ, בעוד בקשה נמוכה מדי עלולה לגרום לו לאבד עניין. הבנת מגבלות המימון של המשקיע הפוטנציאלי תסייע לכם להגיע לעסקה, באופן שתמקסם את היקף ההשקעה.

 

בניית אמון עם המשקיע

 

כידוע, קבלת מימון כפופה ליכולת לבנות את האמון עם המשקיע. חשוב שתהיו עקביים במידע שאתם מציגים, הן במצגת והן מול השותפים המייסדים, אחרת המשקיע עשוי לאבד את האמון והעניין במסר שאתם מנסים להעביר.

 

למדו את תחומי העניין של אנג'ל מסוים

 

כצעד ראשון בהליך הגיוס של משקיע האנג'ל הטוב ביותר עבורכם, עליכם לבחון האם תצליחו לעניין אותו ברעיון העסקי שלכם. כדאי לפרט למשקיע הפוטנציאלי איך החברה שלכם יכולה להשתלב בתיק ההשקעות שלו. אם חברת הסטארט-אפ שלכם עוסקת בתחום טכנולוגי מסוים, כדאי לחפש משקיעים שהשקיעו בעבר בחברות סטארט-אפ בתחומים דומים. הרי משקיעים נוטים להשקיע את כספם בתחומים בהם יש להם הבנה עסקית ויכולת לתרום לחברה (בוודאי כאשר המטרה היא שמשקיע האנג'ל יביא לחברה ערך נוסף).  

 

בחרו בקפדנות את צוות המו"מ

 

בסופו של דבר, אחד הגורמים הקובעים האם תצליחו לגייס את הכסף לו אתם זקוקים הוא בחירה בצוות מו"מ מנצח. בחרו בחברי צוות בעלי יכולת הצגה וניסיון בניהול משאים ומתנים קודמים. אחרי מספר פגישות עם המשקיע, תוכלו לזהות למי מכם יש את הכימיה הטובה ביותר עם המשקיע ותנו לאותו חבר צוות להוביל את המו"מ.

 

Source: barlaw.co.il