© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

5 מיתוסים לגבי אנרגיות מתחדשות

ספאם

במהלך השנים גברה התלות במקורות אנרגיה עד שקשה לראות כיצד ניתן להתקיים כיום ללא מקורות חדשים וזמינים. לאור החסרונות של מקורות האנרגיה הנוכחיים, העולם נדרש למצוא מקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה, אשר ישימו קץ לנזק המתמשך לסביבה של מקורות האנרגיה הנוכחית. אנרגיות מתחדשות כוללות, בין השאר, אנרגיית רוח, אנרגיה סולרית ואנרגיה הידרו-אלקטרית.

 

על רקע המאבקים בין הקבוצות השונות שמנסות לשמור או להגדיל את הרלוונטיות שלהן על במת האנרגיה העולמית, השתרשו מיתוסים רבים לגבי אופן וטיב פעולתם של אותם מקורות אנרגיה מתחדשת. מבין המיתוסים, חמישה הינם הנפוצים ביותר. כדי להבין איך העולם מונע באמת, הנה הם לפניכם

 

אנרגיה מתחדשת זה סיפור יקר – האומנם?

 

אכן, נדרשות השקעות מראש לסוגים רבים של אנרגיה מתחדשת, בין אם עבור צרכנים פרטיים, חברות או ארגונים ממשלתיים, אבל בדרך כלל מקבלים החזר על ההשקעות אלה במהירות באמצעות החיסכון בעלויות אנרגיה. כמו כן, היקף ההשקעות הולך וקטן, כתוצאה מהתחרות הגוברת בין ספקי הציוד והשירותים בתעשייה.

 

אנרגיה מתחדשת זה למהפכנים בלבד

 

בפועל, השימוש באנרגיה מתחדשת התחיל הרבה לפני ההסתמכות שלנו על דלק מאובנים (פחם, נפט וגז טבעי). במשך מאות שנים, אנשים השתמשו ברוח, השמש והמים כדי לייצר אנרגיה, כמו למשל תחנות הרוח בהולנד שפעלו עוד בימי הביניים. פתרונות טכנולוגיים מודרניים כוללים את סכר ההובר בארה"ב, שמאז שנות הארבעים משתמש באנרגית המים כדי ליצור חשמל, ומפעלי אנרגיה סולארית מסחריים הפועלים מאז שנות השמונים.

 

אי אפשר לסמוך על אנרגיות מתחדשות

 

לא תמיד נושבת הרוח ולא תמיד זורחת השמש, אבל הטכנולוגיות השתפרו וממשיכות להשתפר באופן מתמיד. לדוגמה, כיום אנחנו מסוגלים לאגור מספיק אנרגיה סולארית ביום שטוף שמש, כדי להמשיך לייצר אל תוך הלילה, ולרתום מספיק רוח כדי ליצור חשמל לאורך זמן.

 

אנרגיות מתחדשות לא מייצרות הרבה כוח – האומנם?

 

לפי מנהל מידע האנרגיה האמריקאי, בשנת 2011, כ-21% מייצור האנרגיה העולמית הגיע ממקורות אנרגיה מתחדשים. האחוזים גבוהים אף יותר במדינות שאימצו באופן רשמי מדיניות אנרגיה מתחדשת (גרמניה, למשל). נכון שמקורות אנרגיה מתחדשים עדיין לא יכולים להחליף לחלוטין דלק מאובנים או אנרגיה גרעינית, אבל הם כן מספקים חלק משמעותי מאנרגיית העולם. וכך, מקורות אנרגיה מתחדשים מאפשרים לחברות ולמדינות קטנות יותר להתפתח ולהיות שחקניות משמעותיות יותר בשוק העולמי.

 

אנרגיות מתחדשות לא יעילות – האומנם?

 

הודות להתפתחויות טכנולוגיות, אפשר היום לאגור, לצבור ולהפיץ אנרגיה לאורך זמן. לאחר הקמת המערכת הראשונית, ניתן לייצר רמות קבועות של אנרגיה לאורך זמן, מבלי להוסיף משאבים. ניתן לומר שעל ציר הזמן, מקורות אנרגיה מתחדשים הופכים ליעילים הרבה יותר מאשר מקורות אנרגיה אחרים.

למשרד ברנע נסיון נרחב במתן תמיכה וייעוץ משפטי בנושאים הקשורים לפרויקטים לפיתוח תשתיות אנרגיה. מוזמנים ליצור עימנו קשר.