© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

מובילות ישראלית בתחום הניידות החכמה (Smart Mobility)

חדשנות טכנולוגית בענף התחבורה

בכל יום, בכל רחבי העולם, נולדים פתרונות טכנולוגיים בתחומים שונים כאשר גם ענף התחבורה הוא אחד מהם. באופן טבעי, הצמיחה בערים מגיעה לנקודת רוויה ואנשים צריכים להעתיק את מקום מגוריהם או לנסוע רחוק יותר לעבודה, דבר המוביל להוצאות גבוהות יותר, ומוסיף לבעיות הבטיחות בדרכים. תחום הניידות החכמה פועל למען תחבורה בטוחה ויעילה יותר, נוחה יותר, וגם ידידותית יותר לסביבה. בארץ, ניתן לראות דוגמאות מרשימות של חדשנות בענף התחבורה. ישראל תפסה עמדה מובילה בפיתוח חברות וטכנולוגיות השואפות להגשים את מטרה זו.

 

נהיגה אוטונומית

 

אחד מתחומי החדשנות המרכזיים בו חברות ישראליות מפתחות טכנולוגיות חדשות הינו תחום הנהיגה האוטונומית. רוב תאונות הדרכים נגרמות עקב טעויות אנוש. חברות כמו אינוביז טכנולוגיות (Innoviz) ומובילאיי (Mobileye) פועלות לשפר את ההדמיה התלת-ממדית והמיפוי של סביבת הרכב כדי לשפר את יכולות הרכבים להבחין ולהגיב למתרחש מחוץ לרכב. ככל שרכבים יהיו רגישים יותר למתרחש בסביבתם, כך יגדלו יכולות הראיה וההבחנה שלהם מעבר ליכולת האנושית. תחום פיתוח זה הינו קריטי להתפתחות תחום הניידות החכמה.

טכנולוגיות אחרות מייצגות מרכיב חשוב של מאמצים להפוך לא רק את הנסיעות הפרטיות של נהגים ליותר אוטומטיות, אלא גם של ציי משאיות אספקה מסחריים. כך למשל, חברת ווייז (Waze) הניעה טכנולוגיות ניווט לרמות חדשות באמצעות שיתוף נתונים. ואילו חברת אוטונומו (Otonomo) עוסקת בקשירת רכבים לאינטרנט של הדברים (Internet of things), באמצעות הגדלת היקף הנתונים שניתן לשתף בקרב בעלי רכב, יצרני מכוניות ומפעילי שירותי רכב מסחריים.

 

טכנולוגיות מקושרות

 

טכנולוגיות אלה הינן חלק ממערכת אקולוגית רחבה יותר של ניידות חכמה המתפתחת בישראל – תעשיה העשויה לצמוח להיקף של 9 טריליון דולר עד לשנת 2030. חברות כמו סופט וויל (Softwheel) ואקווריוס (Aquarius), משקיעות מאמצים כדי שמכוניות תפעלנה בצורה טובה ויעילה יותר, ובכך לשפר את סביבת הרכב ולתרום להפחתת מספר הרכבים בכבישים. חברות כמו מוביט (Moovit) מקשרות משתמשים לרשת התחבורה הציבורית. הצירוף של כל אלה לטכנולוגיות וליכולות תקשורת נתונים אחרות המפותחות כיום על-ידי חברות ישראליות מהוות זירת חדשנות משגשגת בארץ.

עסקים מגיעים להצלחות באמצעות פיתוח רעיונות הנבנים בסינרגיה, האחד ביחד ועל בסיס השני. הצמיחה בתחום הניידות החכמה תלויה ביצירת יישומים חדשים שיובילו לפריצת דרך בתחום התחבורה. ההתמקדות הלאומית בחדשנות ובפיתוח חברות הזנק בישראל מספקת קרקע פורייה לפיתוח מקיף של התחום.

אם ברצונך להיות שותף לצמיחה בתחום הניידות החכמה, עליך להכיר את המבנה המשפטי והרגולטורי בתחום. בנוסף, תהיה זקוק לייעוץ והכוונה מאנשי מקצוע, המומחים בעשיית עסקים בארץ. אתה מוזמן ליצור קשר עם מחלקת הטכנולוגיה של משרד ברנע. נשמח לעזור לך לקחת את הצעד הבא שלך לעבר עולם טוב יותר.

Source: barlaw.co.il