© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

הפרדוקס הצרפתי

הפרדוקס הצרפתי - ברנע - משרד עורכי דין

בשנת 2018, 70% מהכספים שגויסו על ידי חברות ישראליות הגיעו ממשקיעים זרים. יכולתן של חברות טכנולוגיה ישראליות למשוך השקעות זרות מעידה על רצונם של משקיעים כאלו להפוך לחלק מסיפור ההצלחה של הטכנולוגיה הישראלית.

 

יחד עם זאת, בניתוח של הסטטיסטיקות, הפטריוט הצרפתי אינו יכול להימנע מלהרגיש אכזבה: 35% מהמשקיעים מקורם מארצות הברית, ו-30% מישראל, אך רק 3% מגרמניה ו-3% מבריטניה. צרפת אינה אפילו מהמובילות במדינות אירופה המשקיעות בישראל.

 

אדרבא, היקף ההשקעות מצרפת הוא כמחצית בלבד מהיקף ההשקעות מגרמניה.

 

צרפת נהנית ממוניטין חיובי בישראל במובנים של תרבות, קולנוע, אוכל, אופנה ושמחת חיים באופן כללי. יחד עם זאת, מעט מאוד ישראלים שמעו על חדשנות וטכנולוגיה צרפתיות.

 

בשנים האחרונות, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ניסה לשבור את התדמית הזו על ידי השקת כנס הטכנולוגי Viva Tech. מקרון השתמש באופן גלוי בישראל כמודל לחיקוי, וקידם את ה- Saison Croisee ושיתופי פעולה תרבותיים נוספים בין שתי המדינות.

 

האם נסיונות אלו נשאו כבר פרי? באופן חלקי בלבד.

 

חברות צרפתיות – פעילות בישראל

בשנים האחרונות נראתה השקת חממות לחברות סטרט-אפ ישראליות ביוזמת תאגידי הון סיכון צרפתיים (לדוגמה: רנו-ניסן-מיצובישי, ס.ט. מיקרואלקטרוניקס). כמו כן, תאגידים צרפתיים ממשיכים לחפש טכנולוגיה ישראלית ואת הפנינה הישראלית הבאה. קרנות השקעה ראו את האור, וכעת מערבות גם אנג'לים צרפתים וגם Family offices. ״פרנץ׳ טק ישראל״, התנועה המרכזת יזמים עולי צרפת בישראל, קיבלה לאחרונה את תג המשרד לכלכלה הצרפתי. בנוסף ״ביזנס פרנס״, השלוחה העסקית של שגרירות צרפת, אשר מארגנת משלחות כלכליות לישראל על מנת לקדם הזדמנויות עסקיות בישראל, זוכה להתעניינות רבה מצד התאגידים הצרפתים ומאמציה ראויים להערצה.

 

אך עם זאת, אין די בכך. ב-2018, השקעות צרפתיות עדין פיגרו מאחור בהשוואה להשקעות גרמניות ובריטיות.

 

הגיעה העת שחברות צרפתיות יאמצו את האתגר הישראלי.

 

כמעט 100,000 מהגרים חדשים מצרפת, בעלי כישורים גבוהים , חיים היום בישראל. מהגרים אלו מהווים נכס אמיתי לחברות צרפתיות (ולישראל עצמה), וצרפת יכולה לנצל את הקשר הצרפתי הזה כדי לבנות מערכות קשרים חזקות לצורך כניסתן לשוק הישראלי.

 

בשונה ממדינות רבות שרק לאחרונה אימצו אמנות מס עם ישראל (כגון אוסטרליה), ישראל וצרפת היו שותפות לאמנת מס דו צדדית מאז שנת 1995, דבר שהביא בהירות לחברות צרפתיות באשר להימנעות מכפל מס.

 

התקווה היא שיסודות אלו יעודדו השקעות צרפתיות ויביאו את מהפכת הטכנולוגיה הצרפתית לישראל.

 

 

***

 

משרד ברנע מללוה השקעות של חברות זרות, לרבות חברות צרפיות בישראל. אנו מסייעים לחברות בכל סוגיה משפטית העולה מפעילותם העסקית בישראל. לפרטים נוספים, הקליקו כאן

 

Source: barlaw.co.il