© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

מענקי רשות החדשנות – מה כדאי לדעת לפני?

מענקי רשות החדשנות – מה כדאי לדעת לפני ?

מדינת ישראל מחפשת דרכים לתמוך בחדשנות ועוסקת רבות בעידוד ותמיכה של יזמות. זאת מתוך הבנה כי יזמות היא הבסיס לפיתוח הכלכלה המקומית. לשם עידוד ותמיכה בתעשיית היזמות, הוקמה רשות החדשנות. הרשות מפעילה שורה של תכניות תמיכה ביזמים וחברות בשלבים שונים של חיי המיזם. מדובר בתוכניות מימון שעשויות להיות מאוד אטרקטיביות כי הן מאפשרות ליזם לקבל מימון לפיתוח רעיון, ידע ומוצר וזאת מבלי להידרש להחזיר את המימון שקיבל עד שהרעיון הופך למוצר הנמכר בשוק.

 

רשות החדשנות מציעה שורה של מסלולי מענקים אשר חלקם מאפשרים מימון בשלב מאוד ראשוני, (אפילו עוד בטרם היזם עזב את מקום עבודתו והתאגד) ואחרים המציעים תמיכה בתכניות מחקר ופיתוח גם של חברות גדולות ומבוססות. לצד זאת, חשוב גם להכיר את המגבלות שקבלת מימון מרשות החדשנות מטילה על המיזם. בראש ובראשונה – החובה לשמור את הקניין הרוחני, הידע והייצור בישראל. כמו כן, ישנם גם היבטים תפעוליים ומנהליים שיזם המקבל מימון מרשות החדשנות נדרש להם.

 

מימון מרשות החדשנות הוא עוד כלי בארגז הכלים. חשוב בכל פרויקט לבדוק עד כמה מענקי רשות החדשנות מתאימים לצרכי המיזם בשלב בו הוא נמצא. מניסיוננו – מיזמים הנדרשים לתהליך פיתוח ארוך ועתיר משאבים עד להגעה לשוק יכולים להפיק תועלת רבה מתכניות המימון השונות ומענקי רשות החדשנות.

 

תהליך לקבלת המענק והנקודות שכדאי לשים לב אליהן:

 

הקליקו על התמונה מטה כדי להבין טוב יותר מה את ההשלכות והיתרונות שיש לקבלת מענק מרשות החדשנות.

 

 

****

לפרטים בנושא מענקי רשות החדשנות ותוכניות תמיכה שונות, ניתן לפנות לעו"ד ענת אבן-חן. ענת מובילה את תחום הרגולציה במשרדברנע. ענת ומעניקה ייעוץ ללקוחות מקומיים וזרים בכל הסוגיות הרגולטוריות השונות הכוללים בין היתר מענקים, תמלוגים וערוצי תמיכה מרשות החדשנות.

Source: barlaw.co.il