© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

החממות והאקסלרטורים המוצלחים של ישראל מפתחים את העתיד

החממות והאקסלרטורים המוצלחים של ישראל מפתחים את העתיד

ישראל ידועה בהישגים הטכנולוגיים שלה אשר הוכיחו את עצמם כבין המובילים והחזקים בעולם היזמות. בסיוע של חממות טכנולוגיות ואקסלרטורים, סטארטאפים יכולים לקבל מימון בשלבים המוקדמים ביותר של המיזם. הם גם יכולים לקבל ארגז כלים ותובנות עסקיות שמאיצים את קצב התקדמותם בכל הנוגע לכישורי ניהול, פיתוח עסקי ויכולות השיווק של המיזם.

 

חממות ומאיצים בארץ

חממות טכנולוגיות ואקסלרטורים מעניקים לסטארטאפים כלים חשובים ביכולת לשפר את המוצר או השירות המוצעים על-ידם. הם מעניקים סיוע בעל ערך רב לרבות תשתית תומכת, תוכניות חונכות על ידי מנטורים מהתעשיה והכשרות הנדרשות על מנת לעזור לסטארטאפים לשפר את ביצועיהם ולהתקדם. פרק הזמן הכרוך בהשתתפות בכל אחת מהתוכניות הללו הוא שונה. אקסלרטורים נועדו לזרז את ההתפתחות סטארט-אפים תוך פרק זמן קצר ולכן תוכניות נמשכות מספר חודשים בלבד. לעומת זאת, חממות פועלות במסלולים ארוכים יותר של כ-24 חודשים בממוצע. החממות מתמקדות בחברות בשלבים הראשוניים של הפיתוח, במטרה להעניק הכוונה עוד מהשלב הראשוני. המטרה לגדל את החברות, כשמן, בחממה אשר מעניקה להם את מרבית הדברים להם הם נזקקים לאורך חיי החממה.

 

חממות טכנולוגיות

הסיוע הניתן על ידי חממות כולל סיוע בתחום השיווק, ייעוץ משפטי והכוונה בפיתוח הטכנולוגי. ניתן למצוא חממות טכנולוגיות בכל רחבי הארץ, לאורכה ולרוחבה. חממות קיימות במגוון רחב של תחומים: ביוטכנולוגיה, תעופה וחלל, מדעי החיים, סייבר ועוד. בארץ, החממות מקבלות תמיכה מרשות החדשנות, שתורמת 85% מהמימון המוענק על ידי החממה הטכנולוגית. חשוב לציין כי כל מענק המתקבל מרשות החדשנות, לרבות באמצעות תוכניות החממה, כפוף לחוק לעידוד מחקר, פיתוח וחדשנות טכנולוגית בתעשיה. במסגרת החוק, נקבעו הוראות המגבילות את יכולתן של חברות הנתמכות במענקים של רשות החדשנות להעביר קנין רוחני אשר פותח באמצעות המענקים ו/או את ייצור המוצרים הנתמכים לחו"ל, מבלי לקבל את אישורה של רשות החדשנות. על חברות השוקלות להיתמך על ידי רשות החדשנות להכיר מגבלות אלה וכן מגבלות נוספות הקיימות בחוק, ולבחון את ישימותן לאור האסטרטגיה העסקית של החברה.

 

אקסלרטורים

בשונה מחממות, אקסלרטורים על פי רוב  אינם נתמכים בסיוע ממשלתי כלשהו. אקסלרטורים מהווים כלי המסייע להגברת קצב ההתבגרות של החברה, ובנוסף, השתתפות בתוכנית של אקסלרטור יכולה לחשוף סטארטאפים למשקיעים וגורמים מובילים בתעשיה בתחילת דרכם, דבר אשר עשוי לקצר את תהליך מציאת ההשקעה הראשונית המיוחלת.

 

בארץ פעילים כיום כ-90 אקסלרטורים בעלי שוני רב בכל הנוגע לתוכניות המוצעות על ידם ותנאי ההתקשרות עימם. על סטארטאפים לקחת את הזמן על מנת לבחון ולהבין לעומק את המסלולים והתנאים המוצעים על ידי האקסלרטורים השונים, לאור חשיבות החלטה זו והשפעתה על התפתחותם ועל סיכויי קבלת השקעות עתידיות עם סיום התכנית.

 

Source: barlaw.co.il

תגיות: Startup