© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

נקודות שיש לשים לב בפרוייקט תמ"א

פרויקט תמ

על אף היתרונות הרבים בפרויקטי תמ"א 38, יוזמות רבות לא יוצאות אל הפועל משלל סיבות. אז מה חשוב לדעת ולמה כדאי לשים לב אליהם שרוצים להתחיל בפרוייקט תמ"א 38?

 

שימו לב: הנקודות החשובות

 

מועד הקמת הבניין  

תנאי לביצוע עסקת תמ"א 38 הינו כי הבניין שלכם נבנה לפני שנת 1980. במידה והבניין נבנה לאחר שנת 1980 הוא לא יאושר על ידי הרשויות לביצוע עסקת תמ"א 38.

 

הסכמת הדיירים לביצוע עסקת תמ"א 38


הכלל לביצוע חיזוק מבנה על פי תמ"א 38 הוא הסכמה של 66% מבעלי הזכויות בדירות בבניין. לביצוע עסקה של פינוי בינוי במסגרת תמ"א 38 עליכם להגיע להסכמה של 80% מבעלי הזכויות בדירות בבניין. לאחר ההסכמה יש להחתים את הדיירים על טופס הסכמה לביצוע פרויקט תמ"א 38 .כוונת המסמך הינה להביע גמירות דעת מטעם הדייר כי הוא מעוניין לבצע תמ"א 38. אין ספור דיירים מגלים שלאחר עבודה קשה שהם ביצעו אין להם את הרוב הדרוש כדי לבצע תמ"א 38. במקרה שכזה עדיף לכם לחסוך את הזמן ועוגמת הנפש כבר בתחילת ההליך.

 

ליווי משפטי בפרויקט 

לנוכחות עורך דין בתהליך חשיבות קריטית. הוא יודע מה חשוב שיהיה בהסכמים בפרוייקט תמ"א 38. שהליווי המשפטי יהיה מהשלבים הראשונים ועד לתום הפרויקט.

 

הצעות מיזמים לביצוע הפרוייקט

במידה ועד למועד הפגישה עם עורך הדין טרם קיבלתם הצעות מיזמים, על עורך הדין לעשות פנייה למספר יזמים/קבלנים לקבלת הצעה מסודרת.

 

בחינה ובחירה של הקבלן המציע לבצע פרויקט תמ"א 38 בבניין

בחנו ובדקו היטב את ניסיונו המקצועי, היכולת הביצועית והיכולת המימונית לביצוע פרויקט תמ"א 38. היעזרו בעורך הדין שלכם על מנת לבחון את יכולת הקבלן. יש לערוך השוואה בין מספר קבלנים ויכולתם ולא להתמקד רק בתמורה שהם מציעים לכם. העדיפו קבלן אמין ובעל יכולת מוכחת מאשר יזמים אשר מציעים הצעות שבסוף יישארו רק על הנייר.

 

מועדים

בהסכם תמ"א 38, יש לציין מועדים ברורים להגשת תכניות וקבלת היתרים שבהם חייב הקבלן לעמודודאו כי החוזה אינו הופך להיות חוזה "על מדף" אצל הקבלן וכי במידה והוא לא עומד במועדים הנקובים בחוזה, אתם יכולים להודיע על ביטול ההסכם ולמצוא קבלן אחר. לאחר הסכמה על ההסכם וחתימה, יוגשו דיווחי מס שבח לרשויות המס.

 

טרם תחילת ביצוע העבודות ודאו כי קיבלתם לידיכם את הערבויות הבנקאיות הנדרשות וכי הקבלן הציג בפניכם את כלל הביטוחים הנדרשים לביצוע פרויקט תמ"א 38 בבניין. במהלך העבודה ודאו שיש מטעמכם מפקח בנייה אשר יבדוק באופן שוטף את העבודה אשר מתבצעת וייתן לכם דו"ח שוטף על העבודה.

 

Source: barlaw.co.il