© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

תעשיית מדעי החיים בישראל משנה את העולם

בלוג

תחום מדעי החיים מתקדם בקצב דרמטי, הן מבחינת היכולות והן מבחינת המטרות. מאז ומעולם התאמצו מדענים להתמודד עם התפרצות מחלות מרגע הופעתן. כיום, המגמה היא להתמקד במניעת המחלות ובשיפור מדדי הבריאות תוך ראייה קדימה. מדינת ישראל עומדת בראש עקומת הפיתוח בנושא, וכיום ישנן בארץ יותר מ-1,200 חברות פעילות בתחום מדעי החיים. הודות להתמקדות הלאומית בנושאי חדשנות, בשילוב המנטליות של הקמת חברות סטארט-אפ, מציעה ישראל קרקע פורייה לצמיחה בענף.

 

הסיבה לצמיחה בתחום מדעי החיים

הצמיחה הגדולה בתחום נובעת מהשילוב בין הידע שנצבר באקדמיה לפיתוח היזמי. היקף משמעותי של המחקרים בתחום מתבצע באקדמיה, שמצטיינת אמנם בפיתוח ידע אבל מוגבלת בפיתוח המעשי, שהוא לחם חוקו של היזם. המגמה בקרב חברות ישראליות כיום היא לפתח טכנולוגיות המתמקדות באופן שבו אנשים מתנהגים בפועל, במקום באופן שבו אדם היפותטי אמור להתנהג בעולם אידיאלי. חברת אינטגריטי אפליקיישנס (Integrity Applications Inc) למשל, פיתחה טכנולוגיה לא פולשנית למדידת רמת הסוכר בדם באמצעות מערכת ה-GlocoTrack, שמסייעת להפחית את היקף טעויות האנוש והעיכובים שנוצרים בין המדידות.

חברות ישראליות רבות אחראיות לפיתוח של טכנולוגיות חדשניות הבאות להתמודד עם האתגרים הרבים במערכת הבריאות העולמית. חברת קיורטק (CureTech) למשל, פועלת למצוא דרכים לרתום את מערכת החיסון כדי להילחם במחלת הסרטן, ואילו חברת טבע מבצעת מחקר ופיתוח בתחום מחלות הפרקינסון, הסרטן ומחלות רבות נוספות. השאיפה העיקרית היא להשתמש במחקר ופיתוח בסקטור הפרטי כדי להילחם בבעיות איתן מתמודדים אנשים מכל העולם.

 

מימון ישראלי עבור מדעי החיים

בשנת 2016, היקף ההשקעות בחברות בתחום מדעי החיים בישראל עלה ב-42% מהיקף ההשקעות בשנת 2015, אם כי במונחים כספיים סך ההשקעות ירד. נתון משמעותי יותר הוא שהיקף המיזוגים והרכישות בקרב חברות בתחום מדעי החיים זינק בכמעט פי עשרה מאז שנת 2015. נתון זה מצביע על הבשלה וצמיחה בקרב חברות בתחום זה.

מדינת ישראל מציעה מבנה ידידותי עבור חברות הפועלות למען העתיד, ומעניקה עזרה לא רק בהקמה ובגיוס מימון, אלא גם בפיתוח החברות כדי שתהפוכנה לגורם מוביל בתחום.

 

****

משרד ברנע עומד לשירותך ומעניק ייעוץ, הכוונה וסיוע משפטי בניווט המסלול המשפטי והרגולטורי בתחום מדעי החיים.

Source: barlaw.co.il