© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

כך הפכה ישראל מאומת הסטארט-אפים לאומת הסייבר

סייבר

השחקנים העולמיים המובילים בתחום ביטחון הסייבר כוללים את ארצות הברית, סין ורוסיה. אולם, לא רבים יודעים שהתעשייה הישראלית היא השנייה בגודלה בעולם אחרי ארצות הברית בתחום הסייבר. זאת, עם יותר מ-400 חברות סייבר פעילות.

תעשיית ההייטק הישראלית, יצרה אקו-סיסטם הכולל חברות בשלבי פיתוח שונים, קהילת משקיעים ענפה ומרכזי פיתוח של חברות בינלאומיות, והביאה לכך שישראל נהנית ממעמד מוביל בעולם בתחום החדשנות הטכנולוגית וזכתה לשם "אומת הסטארט אפ".

 

שירות והכשרה

אין ספק שהשירות הצבאי תורם רבות ליזמות בישראל. היכולת לעבוד בצוות, המשימתיות והיצירתיות הנדרשים בתפקידים רבים מעניקים לישראלים את התכונות הנדרשות להצלחה בהקמת מיזמים.

תהליך הגיוס לשירות החובה הצבאי כולל מיון איכותי של כוח האדם. מתוך המועמדים לגיוס בוחר חיל המודיעין את הטובים ביותר, אשר מקבלים הכשרה ייחודית ומשרתים ביחידות המודיעין המובחרות השונות.

המעבר בסיום השירות הצבאי לשוק היזמות האזרחי היא חלק מיסודות הצלחת אומת הסטרט-אפ. כפועל יוצא, החשיפה לחדשנות ולטכנולוגיות הייחודיות הביאו לכך שרבים ממצטייני חיל המודיעין נהפכו לשחקנים החשובים ביותר בתחום ביטחון הסייבר ומועסקים על ידי הממשלה או עבור חברות פרטיות.

 

חדשנות מתוך צורך

התמקדותה של ישראל בתחום ביטחון הסייבר היא לא מקרית. עקב מיקומה הייחודי סביב מדינות עוינות, על ישראל לעמוד דרוכה אל מול איומים תמידיים של התקפות צבאיות והתקפות סייבר, ולהיות צעד אחד לפני המאיימים להשמיד אותה. זה הוביל את מדינת ישראל לאין ספור הצלחות בתחום הבטחוני: פרוייקט החץ, כיפת ברזל וטכנולוגיות חדשניות מסווגות רבות.  

 

הגנת מידע – הטרנד העכשווי

בעקבות מספר אירועים בולטים לאחרונה של חדירות מוצלחות של האקרים למערכות ממשלתיות ומערכות עסקיות, ברור יותר מתמיד הצורך בחברות אשר יכולות להעניק פתרונות בתחום הסייבר.

נתונים שהתפרסמו בגלובס מראים כי ישנם יותר מ-430 מיזמים ישראלים בתחום ביטחון הסייבר, מתוכם, 19 כבר ביצעו הנפקה ראשונית של מניות לציבור. החברה הישראלית הותיקה ביותר בתחום ביטחון הסייבר היא צ'ק פוינט, עם שווי שוק של מעל 15 מיליארד דולר.

מאז 1993, התרחבה צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ לפעילות במאות מדינות ולשותפות טכנולוגית עם חברות ענק כמו IBM, Microsoft וכדומה. צ'ק פוינט היא לא החברה הישראלית היחידה בתחום ביטחון הסייבר  שנמצאת בצמיחה;  רוב החברות הישראליות האחרות הפועלות בתחום, כולל סייבר ארק סופטוור אינק, הנסחרת בנסד"ק, צומחות באופן מרשים.

לפי נתונים שפורסמו בדהמרקר בדבר מיזוגים ורכישות בשנת 2015 בתחום הסייבר, חברות סייבר נקנות מהר יותר ובהחזר השקעה גבוה יותר מאשר חברות אחרות. חברות סייבר מצליחות לגייס 44% פחות הון ונרכשות שלוש שנים מהר יותר.

אין ספק כי צרכי הביטחון הייחודיים של מדינת ישראל הן שהובילו לזינוק בפיתוח ובמומחיות בתחום ביטחון הסייבר. העולם ממשיך לדרוש התמקדות אינטנסיבית יותר בתחומים אלה, ומדינת ישראל הינה בתפקיד מובילה עולמית בתחום.

 

***

אנו עומדים לרשותכם בכל שאלה נוספת. ליצירת קשר הקליקו כאן

 

Source: barlaw.co.il