© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

האם הבלוקצ'יין יוביל לסוף עידן הנייר

בהרבה מובנים התקשורת האלקטרונית שולטת בעולם כפי שאנו מכירים אותו היום. אנו "מדברים" דרך האימייל, הודעות טקסט ובמדיה החברתית, עד למצב שבו כבר עבר זמנו של המכתב הכתוב. אבל עדיין יש כמה תחומים שעדיין משתמשים בנייר. תחום הנדל"ן, למשל, מתפקד באמצעות מסמכי נייר כדי לאשר אמיתות. בדומה, תאגידים רבים מסתמכים על רישומים כתובים כדי להוכיח ציות רגולטורי. 

כעת, שיטת הבלוקצ'יין עוזרת לשנות את כל זה. הטכנולוגיה שאפשרה את השימוש במטבע הממוחשב ביטקוין מתרחבת בכל העולם, וגם בארץ, ופועלת לאבטח תהליכים מקוונים באופן שיקפיץ תחומים רבים המתבססים על מסמכי נייר לתוך המאה ה-21.

 

חוזים חכמים

 

כאשר תשלומים או פעולות אחרות נקבעים באמצעות חוזים בכתב, הם פועלים באופן בלתי יעיל. בטרם העברת הכספים, עליך לוודא את התקיימותם של תנאים מסוימים, לארגן את המידע ולפעול בהתאם.

חוזים חכמים מיישמים את טכנולוגיית בלוקצ'יין כדי לשנות מצב זה. אתה מכניס את כל המידע, עובר על התנאים הנדרשים והחוזה מתעדכן באופן אוטומטי. ניתן אפילו לעדכן צוואה חכמה ללא צורך ביצירת צוואה חדשה עבור כל שינוי. וכך, באמצעות פעולת הצפנה המונעת את הבעיות הבלתי ניתנות למניעה בתהליכי נייר, כל התהליך הופך ליעיל יותר.

 

ביורוקרטיות נייר

באופן דומה, נקבעים מנגנונים מנהליים כדי ליצור רבדים של אבטחה, להגן על מידע ולהבטיח הגינות ודיוק לאורך התהליכים. כיום, טכנולוגיית בלוקצ'יין משלבת את כל פעולות האבטחה באופן אלקטרוני, וכך חוסכת זמן וכסף.

בטכנולוגיית בלוקצ'יין, קיים מנגנון המאפשר השלמת כל התהליך באופן מקוון, תוך הפעלת תהליכים מאובטחים. כשרוצים לבצע פעולה באופן מהיר, אין צורך לרדוף אחרי כל גורם בשרשרת; ניתן להתקדם באופן מהיר ויעיל ואין חשש לתקלה במנגנוני האל-כשל.

אפשר בהחלט להיפרד מהשיטות הישנות שחייבו אותנו למלא 12 טפסים ולחתום על שלושה עותקים של כל מסמך כדי להוציא החלטה כלשהי לפועל.

 

נדל"ן

בארץ, על מנת לרכוש ולרשום נדל"ן, עליך לעבור תהליכים מול לשכת רישום מקרקעין או במקום אחר בו רשומה הבעלות על נכס הנדל"ן הספציפי. עולם הנדל"ן נשאר במבצר של תהליכי נייר בעולם אלקטרוני. אף על פי כן, ניתן להתאים פעולות משפטיות, שבמשך שנים חייבו תיעוד על גבי נייר, לביצוע באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין. 

הטכנולוגיה מעניקה את האבטחה והביטחון שהיו קיימים עם מסמכי נייר, אך באמצעות תהליך שהוא יעיל, שקוף ופתוח לציבור. האופציה הזו תקצר באופן משמעותי ביותר את הזמן הנדרש כיום כדי למכור או לרכוש נדל"ן.

כיום, יש זינוק בהקמה של סטארט-אפים ישראליים ויישומים חדשים, והם תופסים חלק משמעותי בזירה הטכנולוגית של בלוקצ'יין. אתה מוזמן ליצור קשר עם משרד ברנע כדי לקבל סיוע והכוונה בניווט בנוף המשפטי המשנה פנים.

 

למאמר על מה זה DEFI?

 

Source: barlaw.co.il