© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

שלוש תחזיות טכנולוגיות לחמש השנים הבאות

שלוש תחזיות טכנולוגיות

העולם סביבנו משתנה. בכל רגע נתון אנשים יוצרים טכנולוגיות חדשות ומתגלים יישומים חדשים עבור טכנולוגיות קיימות ומתפתחות. כך, מספר המוצרים והשירותים הטכנולוגיים הזמינים לציבור מכפיל את עצמו משנה לשנה. הצמיחה צפויה עוד להתגבר במהלך חמש השנים הבאות, והתפתחויות חשובות ומעניינות צפויות בשלושה תחומים במיוחד. 

 

 

2017: תחזיות טכנולוגיות

 

1. זינוק בטכנולוגיית המציאות הרבודה (Augmented Reality)

במשך שנים עסקו מומחי טכנולוגיה בטכנולוגית המציאות המדומה (Virtual Reality) וביישומים הנלווים אליה. טכנולוגית המציאות הרבודה היא טכנולוגיה קשורה, המאפשרת לנו "להלביש" את המציאות המדומה על המציאות האמיתית. משחקים כמו פוקימון גו מדגימים כיצד הטכנולוגיה הרבודה פועלת – משתמשים בה כדי "לראות" יצורים וחפצים מדומים במרחב המציאות האמתית.

מעבר לכיף ולמשחקים, בטכנולוגיית המציאות הרבודה קיים פוטנציאל רב עבור פעילויות תכנון ופעולות שימושיות. כך למשל, תוך כדי נהיגה ברכב, יופיעו חצים על גבי הדרך המכוונים אותך למסלול הנכון. אפשרות אחרת היא שימוש בטכנולוגיה עבור תכניות בנייה בשטח, או עיצוב פנים – נוכל להוסיף רבדים של חפצים אמיתיים באופן וירטואלי, כדי לראות איך הם מתחברים. 

למעשה, טכנולוגיה זו מאפשרת לנו ליצור סימולציות גרפיות בתלת ממד, של כמעט כל דבר שרוצים לדמות לפני שמתחילים את העבודה בפועל. הטכנולוגיה המרגשת הזו כבר כאן, אבל רק עכשיו מתחילים לבחון את קשת היישומים והשימושים האפשריים. 

 

2. ירידה באפליקציות מובייל 

עבור רובנו הסמארטפון או הטאבלט מהווים את האמצעים העיקריים שעימם אנו מתחברים לעולם. אפליקציות המובייל גרמו לנו להתמכר למכשירים הללו, ולאן שלא תזרקו אבן ככל הנראה תפגעו בראש שרכון אל עבר מסך קטן. אלא שעלות הפיתוח של אפליקציות מובייל מתוחכמות ומאמצי השיווק הנדרשים כדי להעלות את האפליקציה למגרש המקרקעין היקר ביותר בעולם הנמצא בכף ידינו, לא תמיד מפיקים החזר על ההשקעה. על כן, הצפי הוא שעולמן של אפליקציות המובייל יתחיל להצטמצם.

 

3. צמיחת ה- IoT תכפיל את עצמה

בכל שנה עולה היקף השימוש במכשירים מחוברים, שזמינותם עולה ועלותם יורדת. אנו כבר מחברים רשתות נתונים ענקיות לבתינו, לכלי הרכב שלנו ולמכשירי הניטור הרפואי האישיים. משמעותה של היכולת לחבר עוד ועוד מכשירים, מתקנים וחפצים לרשתות האלה, היא שחברות יקבלו יותר מידע על המשתמשים מאי פעם. ניתן להתאים ל-IoT כמעט כל מכשיר המכיל מרכיבים אלקטרוניים, ואין ספק שבמהלך חמש השנים הבאות מספר המכשירים שיתחברו ל-IoT ימשיך לגדול.

לאור ההתפתחויות שנסקרו להלן, יש לבחון לעומק לא רק את שלל ההזדמנויות והאפשרויות שהן מייצרות, אלא גם את האופן שבו חוקי הפרטיות, סוגיות הקשורות לקניין רוחני ומערכות אקולוגיות-עסקיות משתלבות ומתממשקות עמן. 

 

למשרד ברנע ניסיון רב במתן סיוע מקיף לחברות טכנולוגיות. אתם מוזמנים ליצור קשר.

Source: barlaw.co.il