© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

עתידה של טכנולוגיית הבית החכם

עתידה של טכנולוגיית הבית החכם

במהלך מספר השנים האחרונות, בתים חכמים צברו פופולאריות בעקבות חידושים טכנולוגיים שנצפו בכל סקטור של הכלכלה. על פי Market Watch ונכון ל-2019, שוק הבתים החכמים צפוי לצמוח ב-25% מדי שנה עד שנת 2023. צמיחה זו תהיה תוצאה של גורמים כגון צרכיהם של בעלי בתים או דיירים לשפר את יעילות צריכת החשמל (גם כתוצאה מגורמים הקשורים לשינוי אקלים) והדרישה הגוברת לאמצעי ביטחון. בהקשר למכשירי בתים חכמים, אנשים יעדיפו מוצרים שהם בטוחים יותר, ברי השגה, נגישים בקלות ונוחים עבורם. מוצרי הבתים החכמים המעוצבים פעם אחר פעם עושים את החיים נוחים יותר, קלים יותר ויותר אופנתיים.

 

כמעט כל הבתים מחוברים לאינטרנט. זה מקל על אוטומטיזציה של מכשירים ביתיים שנעשה בהם שימוש בכדי לעקוב ולנהל את מערכות ומכשירי חשמל אחרים מרחוק. חלק מהתחומים שניתן למצוא חיבור ביניהם במרבית הבתים הינם בין היתר מערכות תאורה, מערכת ביטחון, מערכות מיזוג אוויר ומערכות בידור.

 

על פי סקר שבוצע על ידי Mordor Intelligence ב-2018, שוק הבתים החכמים מצוי בצמיחה בעקבות חידושים בטכנולוגיה אלחוטית והתקדמויות ב – IoT (Internet of Things). הדו״ח מראה שעד שנת 2024, שיעור הצמיחה השנתית המצטברת יעמוד על 25%. חלק מהתחומים שבהם צפויה השקעה משמעותית הם מערכות ביטחון ומעקב, בידור ומיזוג אוויר, והחשובה ביותר – מערכת ניהול החשמל. בעתיד, על פי דוח Mordor Intelligence מ-2018, צפוי כי מעל 30 מיליון בתי אב יאמצו במלואן את טכנולוגיית הבתים החכמים.

 

למרות שהטכנולוגיה הביאה למהפכה בדרך שבו אנו חיים את החיים שלנו, יש לציין שביטחון הוא חשש משמעותי בעולם הדיגיטלי של היום. בתים חכמים חשופים לאיומים מרובים, החל מפריצות מידע ועד שימוש ככלי בלחימה סייבר. איומי ביטחון סייבר נפוצים ותקיפות של מכשירי בתים חכמים כוללים: פריצות מידע, גניבת זהות, השתלטות על מכשירים, התקפת מניעת שירותים (DDoS), והתקפת מניעת שירות קבועה (PDoS).

 

בשל העלאתם חששות שונים בנוגע לפרטיות וביטחון מידע, מרבית החברות מעצבות ומיישמות פתרונות ביתיים בטוחים יותר. כדי להדוף בפעולות מנע איומי ביטחון בארכיטקטורה הטכנולוגית של בתים חכמים, צעד נכון בכיוון הוא להתרכז בכל החסרונות הנובעים מהאינטראקציה בין מכשירים שונים על ידי גורמים שונים.

 

אין ספק כי בתים חכמים ומכשירי בתים חכמים צומחים בהדרגה וצוברים פופולריות בקרב אנשים רבים ברחבי העולם. התקדמות טכנולוגית, ובעיקר ה – IoT, יביאו לצמיחת ״הבתים החכמים״ בקצב חסר תקדים מסביב לעולם בזמן הקרוב.

 

Source: barlaw.co.il