© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

מובילות של ישראל ב- IoT

The Internet of Things

בעשור האחרון, המונח IoT –  the Internet of Things או במינוח העברי 'מרשתת הדברים' – הפך למונח פופולרי.

וכמו שקורה פעמים רבות עם ביטויים כאלה, השימוש בו נעשה אופנתי במיוחד, גם אם לא תמיד מבינים בדיוק מה פירושו. אבל IoT הוא לא עוד דוגמא לטרמינולוגיה אופנתית חסרת משמעות. תחום ה-IoT כבר הספיק להתפשט בשוק הצרכנות, ויש בו שפע של הזדמנויות צמיחה. ענף ההייטק המתוחכם בישראל מציע כר פורה להמשך הרחבת ההשקעות והפיתוח של תחום ה-IoT.

 

אז מה זה IoT?

בפשטות, IoT זה חפצים פיזיים או "דברים" בהם משובצים אמצעים שונים המאפשרים תקשורת, איסוף, עיבוד ושיתוף נתונים. דוגמאות של IoT כוללות, בין השאר, Fitbit (מכשירים לבישים, כמו שעונים לניטור מדדים גופניים ומדדי כושר) ומערכות אבטחה ושליטה לבית. 

כיום, כמעט 80% משוק זה נשלט על ידי תוכנות ואפליקציות. כלומר, יש מקום לפרוץ את השוק בשנים הבאות עם חומרה ופלטפורמות, במיוחד בתחומים כמו בריאות, מכשירים אלקטרוניים ביתיים ואבטחה.

 

IoT: הפריצה של ישראל

המשך הפיתוח של טכנולוגית ה-IoT מתמקד בדרכים נוספות לחבר אותנו לעולם בו אנו חיים. המגמות בתחום זה חייבות למצוא איזון בין הרצון של אנשים לשמור על פרטיותם לבין רצונם להיות מקושרים עוד יותר עם העולם. וכך, הטכנולוגיה אכן פותחת דלתות, אבל היא גם נדרשת למנוע את פתיחת אותן הדלתות על-ידי כל גורם אחר מלבד מי שהמידע הרלוונטי ממוען עבורם.

שנים רבות מובילה ישראל הן בתחום הכללי של הטכנולוגיה, והן בחדשנות בתחום אבטחת פעילויות מקוונות. חברות סטארט-אפ מקומיות ומשקיעים זרים מודעים היטב לדרישותיה הקפדניות של ישראל לאבטחה ברמה הלאומית ולהשקעותיה העצומות בהכשרת הדור הצעיר לתחום פיתוח טכנולוגיה (וגם בהתחשב בנטייה הטבעית של יזמים ישראלים לחפש את הדבר הגדול הבא) – ורואים כל אלה כיתרונות מובהקים המצדיקים בחירה בישראל כזירה הגיונית לצמיחה נבונה.

 

למשקיעים המעוניינים להפיק תועלת מהפתרונות המקומיים בתחום ה-IoT, דרושים ידע וניסיון במערכות הרגולטוריות והמשפטיות של ישראל בכדי לנצל את הפוטנציאל לעשיית עסקים בארץ.

אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר כדי לשמוע איך נוכל להעניק לכם סיוע בבניית אסטרטגית פיתוח IoT ובכניסתכם לפעילות בישראל.