© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

לפרסם בלי ספאם

לפרסם בלי ספאם

ספאם זה כינוי שניתן להודעות טקסט, מיילים, פקסים או שיחות באמצעות חיוג אוטומטי הנשלחות לאנשים למטרות מסחריות מבלי שהזמינו זאת.

הודעות ספאם אינן סתם מטרד (בדרך כלל), אלא עלולות להוות פגיעה ממשית בפרטיות.

סוגיית הספאם, המגיעה לתיבות הדואר האלקטרוניות, נפוצה בעיקר עקב הקלות והעלות הנמוכה הכרוכה בשליחתו. כך למעשה נהפכו המיילים לאמצעי פרסומי שכיח.

החששות הרציניים שמעלה השימוש בדואר זבל לגבי פגיעה בפרטיות – הן בקשר לעצם המשלוח של הודעות מייל לא רצויות, והן בקשר לדרך שבה גורמים שונים משיגים ואוספים כתובות דואר אלקטרוני של אנשים לצורך משלוח המיילים – מחייבים מתן מענה ראוי לתופעה הזו.

 

הסכמה מראש לעומת דרישה להבעת סירוב 

 

על פי החוק בארץ, אדם צריך להסכים מראש, במפורש ובכתב למשלוח חומרים פרסומיים. זאת, בניגוד להסדר המאפשר משלוח חומר פרסומי לאדם, עד שהנמען מודיע באופן מפורש כי אינו מעוניין לקבלו.

כמובן, יש יוצאים מן הכלל גם לפי החוק בישראל. למשל, אם יש לך מערכת יחסים עסקיים מוקדמת עם אדם, אז בתנאים מסוימים, מותר לשלוח אליו חומר פרסומי מבלי להיות כפוף למנגנון ההסכמה מראש. באופן דומה, על פי תיקוני חקיקה חדשים, מותר לעמותה או לחברה לתועלת הציבור לשלוח חומרים שלא נתבקשו לצורכי בקשות לתרומות. זאת מבלי להיות מחויבים בקבלת הסכמה מראש מהנמען.

 

החשיבות של קבלת הסכמה מראש

בהתאם לחוק, רשאי כל אדם לתבוע פיצויים ללא צורך בהוכחת נזק בסך של 1,000 ש"ח עבור כל הודעת ספאם שקיבל מבלי שביקש או הסכים שיישלחו אליו הודעות כאלה. החוק קובע גם עונשים פליליים, קנסות וחובות וחבויות משפטיות.

כבעל עסק המשתמש בפלטפורמת שיווק של מסרים מסחריים לקידום עסקיו, נציין כי ייעוץ משפטי נכון יכול לאפשר שימוש נכון בפלטפורמה האמורה ולסייע במניעת מצבים שעשויים להטיל חבויות מסוגים שונים.

 

 

Source: barlaw.co.il