© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

היבטי מיסוי בתחום המסחר האלקטרוני

ברנע ג’פה לנדה  -משרד עורכי דין

הזינוק במסחר האלקטרוני ב-15 השנים האחרונות הקל על ניהול הלוגיסטיקה בכל הקשור לעשיית עסקים חוצי גבולות. יחד עם זאת, התפתחות זו הביאה לריבוי סוגיות מס הנוגעות לתחום. ראשית, יש לברר איזה הן המדינות בעלות הסמכות לחייב אותך ואת הפעילות העסקית שלך במס ובאילו מיסים תחויב. מקום ההתאגדות של חברתך ומקום המשרדים של חברתך, כמו גם המיקום של לקוחותיך עשויים להשפיע על המס שיוטל עליך ועל המדינה שתטיל את המס. במקביל, ייתכנו גורמים נוספים שעליך לקחת בחשבון בהקשר זה. ניהול נכון של נושא המיסוי הוא קריטי להמשך פעילויותיך בתחום המסחר האלקטרוני.

 

מס הכנסה – איך קובעים את סמכות השיפוט

סוגיית סמכות השיפוט לעניין מסחר אלקטרוני היא מסובכת, ומדינות רבות עדיין לא הצליחו למצוא לה פתרון הולם. בשנת 2016, רשות המיסים בישראל קבעה הנחיות מיסוי עבור חברות העוסקות בתחום המסחר האלקטרוני בישראל. חברות עשויות להתחייב במס הכנסה בישראל בגין הכנסות ממסחר אלקטרוני, אם יש להן נוכחות פיזית או נוכחות דיגיטלית/כלכלית משמעותית בארץ. כך, גם אם אין לך נוכחות פיזית בארץ, עלולה לחול עליך חבות מס ישראלי, כתוצאה מגורמים בלתי-מוחשיים שונים שעל פי רוב אין להם השפעה בעת קביעת חבות מס לעסקים שאינם מתחום המסחר האלקטרוני.

 

מע"מ על מסחר אלקטרוני

גם נושא מס ערך מוסף (מע"מ) מעלה סוגיות שונות. האם עליך לשלם מע"מ לתחום השיפוט בו נמצא הלקוח, או לתחום השיפוט בו הוקמה החברה או שבו קיימת הנוכחות הפיזית שלך? התשובה לשאלה זו תלויה, בחלקה, במוצרים הנמכרים על ידיך. באיחוד האירופי, למשל, משלמים מע"מ על טובין מוחשיים בתחום השיפוט של המוכר. מנגד, מע"מ על שירותים אלקטרוניים משתלם לתחום השיפוט בו נמצא הצרכן הסופי.

בישראל, בהתאם לסעיף 60 של חוק מע"מ, על חברה זרה המנהלת בישראל עסק או פעילות, מוטלת החובה לרשום נציג אצל מנהל מע"מ בישראל, תוך 30 יום מתחילת פעילותה כאן. הרישום אצל מנהל מע"מ נועד להבטיח זיהוי מכירות בארץ וגביית המע"מ בגינן. גם במקרה זה, על פי ההנחיות שפרסמה רשות המסים, החבות במע"מ עשויה להיקבע על בסיס נוכחות כלכלית משמעותית בארץ.

 

איך גובים מיסים על מסחר אלקטרוני

שילוב שיעורי מס רב-לאומיים שונים בפלטפורמת המסחר האלקטרוני שלך, יאפשר גביית מיסים באופן יעיל יותר. אפליקציות המסוגלות לזהות לקוחות בהתאם לכתובת IP או תוך שימוש באמצעים אחרים לזיהוי המיקום של הלקוחות, יכולות להתחבר לטבלאות המע"מ העדכניות בכדי להתאים את שיעור המס. באופן דומה, ניתן לחשב מס הכנסה באמצעות מיון של עסקאות מכירה לפי מיקום ביצוע העסקה ולפי מיקום ההשפעה הכלכלית.

לעורכי הדין במשרד ברנע נסיון רב בניהול סוגיות מס רב-לאומיות העולות עקב פעילות בתחום המסחר האלקטרוני. אתה מוזמן ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור לך לנווט את דרכך במבוך המיסוי הבינלאומי ולדון בכל היבטי המיסוי העלולים להשפיע על חברתך.

 

 

Source: barlaw.co.il