© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה משרד עורכי דין

אפליקציות מובייל לחברות הזנק, או: כך תטיסו למעלה את ההכנסות שלכם

אפליקציות למובייל

אחד מכללי הברזל של חברות הזנק, הוא ההכרח למצוא מנועים יעילים ליצירה וצמיחה של הכנסות. אמנם, בשלבים ההתחלתיים, חברתך עשויה ליהנות מכספים הנובעים מן המימון של המשקיעים, אולם בדרך כלל, פרק הזמן בו החברה נדרשת לייצר הכנסות הוא קצר למדי והמימון של המשקיעים אינו בלתי מוגבל.

פיתוח של יישומים ייעודיים למכשירים ניידים היא דרך יעילה ביותר להשיג את ההצלחה המיוחלת של חברת ההזנק שלך. ואם אפליקציית המובייל מופיעה כחלק מתוכנית העסקית הכוללת שלך, היא יכולה בהחלט לשמש כמנוע צמיחה עיקרי.

 

קטן ומדוייק

 

החלטת לפתח אפליקציה שתזניק את הכנסותיך? נהדר! אולם עליך להיזהר פן תשקע עד צוואר בפיתוח מוצרים. אסור לשכוח שהאפליקציה שלך מהווה רק חלק אחד בתוך מכלול הפעילות של חברתך. יש לבחון את הבעיה שלה מבקשת חברתך לספק מענה, וליצור אפליקציה שתיתן לה את המענה באופן מדוייק. ככל שהאפליקציה שלך ממוקדת יותר, כך תצליח להעלות אותה לאוויר מהר יותר, ובכך תוכל להיות צעד אחד לפני כולם בשוק וליהנות ממנוע צמיחה איכותי להכנסותיך.

 

הגנה על זכויותיך

 

חשוב לזכור שתוך כדי עבודתך בפיתוח מוצר, עליך גם להגן על זכויותיך. עליך לפעול במהירות להשיג הגנות באמצעות: רישום פטנטים – כדי למנוע מאחרים כל אפשרות לנצל את הטכנולוגיה שלך לשימושים מסחריים; רישום סימני מסחר – כדי להגן על המותג שלך; ובאמצעות רישום זכויות יוצרים  – כדי להתגונן מפני גורמים העלולים לנסות להפיץ את המוצר שלך תחת מיתוג מחדש. כל האמצעים האלה מהותיים כדי להגן על תזרים ההכנסות שלך.

מצד שני, אין למקד את כל תשומת הלב ואת כל משאביך בענייני קניין רוחני, מכיוון שבהיותך יזם, הנושאים שחייבים לעמוד בראש סדר העדיפויות שלך הינם: השקה, תפיסת נתח שוק והמשך פיתוח מוצר. תהליך הבנייה של ההגנות בתחום הקניין הרוחני עלול להסיט את הפוקוס מן הצד המסחרי של העסק, וחשוב מאוד שתשמור על איזון נבון בין הנושאים השונים הכרוכים בבניית חברתך.

 

שיווק ומיתוג

 

כדי שאפליקציית המובייל שלך תתאים לתכנית הצמיחה שלך, עליה להתאים גם לתכנית השיווק שלך. נכון שהרווח ההתחלתי שאתה יכול להשיג כתוצאה מהשקת האפליקציה הוא חשוב, אבל חשוב גם לקחת בחשבון שלקוחותיך צריכים לזהות את האפליקציה כחלק מהתוכנית הכוללת שלך. לכן, עליך לבנות אסטרטגיית מיתוג שתקשר בין אפליקציית המובייל לבין החברה שלך, באופן שיעזור ללקוחותיך לשייך את האפליקציה והפתרונות שהיא מספקת ישירות למותג שלך.

 

להתניע את הסטארט-אפ

 

בנייה נכונה של אפליקציית המובייל שלך תמצב את הפרופיל שלך במהירות. כדי להגדיל את היקף החשיפה, יש לפעול להצבת האפליקציה במיקומים הפופולריים ביותר, כגון חנות האפליקציות של אפל, חנות גוגל פליי ומקומות בולטים אחרים. אתה יכול לפעול לשפר את האפליקציה שלך באמצעות עדכונים, אבל יש לוודאי שתפעולם תקין ושהעדכונים מוסיפים שימושיות משמעותית בעת עלייתם לאוויר.

 

העלאת אפליקציה שיש בה ליקויים עלולה לגרום נזק למוניטין שלך ולהוביל לפגיעה ממשית ממנה יהיה קשה להתאושש. מצד שני, גם התעסקות בלתי נלאית בשכלול האפליקציה עלולה להזיק, שכן מטרות העל שלך הן כאמור השקה מהירה, השגת לקוחות ותפיסת נתח שוק.

 

חברות הזנק רבות יכולות להפיק תועלת מהדחיפה שמעניקה אפליקציות מובייל. ככל שתפעל לפיתוח מהיר ואיכותי של האפליקציה, תארגן את כל ההגנות הדרושות ותדאג למלא באופן מהיר ומדויק את הדרישות המשפטיות והרגולטוריות, כך תוכל להתקדם מחזון לתזרים הכנסות. במשרד ברנע צוות מומחים שישמח לסייע לך להשיג עבור חברת הסטארט-אפ שלך את אותה דחיפה קדימה שהיא צריכה, במהירות וביעילות הנדרשת.

 

הזן כתובת אימייל על מנת להירשם לניוזלטר: