© כל הזכויות שמורות לברנע ג'פה לנדה ושות' משרד עורכי דין

עו

מגדל אלקטרה סיטי
רחוב הרכבת 58
תל אביב
6777016

תחומי עיסוק:

אלון ענוה

אלון הינו עורך דין במחלקת שוק הון, המלווה חברות ציבוריות ופרטיות, בארץ ובחו”ל, בגיוסי הון וחוב, הנפקות, עסקאות השקעה ומימון.

אלון מלווה את החברות בנושאים מסחריים, דיני תאגידים, ניירות ערך ורגולציה פיננסית.

 

כמו כן, אלון מתמחה בייצוג רכזי הצעה וחברות פינטק אחרות בהליכי רישוי מול רשות ניירות ערך ורשות שוק ההון, וליווי שוטף שלהן לאחר קבלת הרישיון.

 

טרם הצטרפותו למשרד, אלון עבד במשרד עו”ד מוביל המתמחה בשוק ההון, רגולציה פיננסית ומשפט מסחרי.

השכלה:


המסלול האקדמי המכללה למנהל, LL.B., שנת 2013

חבר בלשכת עורכי דין:


חבר לשכת עורכי הדין משנת 2014



חדשות ועדכונים - אלון ענוה:


19 בנובמבר, 2019

זירות הסוחר על הכוונת של הרשות לניירות ערך

רשות ניירות ערך פירסמה לאחרונה הצעה לתיקון תקנות ניירות ערך הנוגעות לפעילותן של זירות הסוחר בישראל.

23 בספטמבר, 2019

7 נקודות חשובות לפני גיוס של מימון המונים

החל מחודש דצמבר 2017, חברות יכולות לגייס כספים מן הציבור הרחב בתמורה למכירת מניות או איגרות חוב, כאשר הרעיון העומד בבסיס מודל זה, הוא גיוס סכומים קטנים ממספר בלתי מוגבל של משקיעים ללא תשקיף.

 

גיוס הכספים נעשה באמצעות "רכז הצעה", שהינו גוף המפוקח על ידי רשות ניירות ערך, ותפקידו לרכז את כל הקמפיינים בפלטפורמה אינטרנטית המופעלת על ידו, לבצע בדיקות שונות לגבי הקמפיינים המפורסמים בפלטפורמה, לנקוט אמצעים שונים כדי לוודא שהקמפיינים מקיימים את תנאי החוק וכדי למנוע תרמיות בקמפיינים אלו ועוד.

 

הקמפיין נפתח לפרק זמן מסוים, ואם עד לסיומו החברה הצליחה לגייס את הסכום המינימאלי שנקבע, רכז ההצעה מעביר את הכספים לחברה, והיא מקצה את המניות או איגרות החוב למשקיעים. אם לא גויס הסכום המינימאלי, הכספים מוחזרים למשקיעים.

 

  • מי רשאי לגייס בדרך של מימון המונים?

כל תאגיד שהתאגד בישראל שאינו תאגיד מדווח ואשר לא הציע ניירות ערך לפי תשקיף בישראל או בכל מדינה אחרת.

 

  • האם יש מגבלות ביחס לסכומים שאפשר לגייס במימון המונים?

אפשר לגייס עד לסכום של 4 מיליון ש"ח, במשך תקופה של 12 חודשים עוקבים. 

אם משתתף בקמפיין "משקיע מוביל" או שהחברה המגייסת קיבלה דוח בדיקה מרשות החדשנות או מהסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים- סכום הגיוס המרבי קופץ ל- 5 מיליון ש"ח. אם החברה קיבלה דוח בדיקה וגם משתתף משקיע מוביל- סכום הגיוס המרבי קופץ ל- 6 מיליון ש"ח.

 

  • מי זה משקיע מוביל?

בגדול, משקיע מוביל הוא משקיע שאין לו זיקה או כל קשר עסקי או מקצועי לחברה המגייסת, אשר יש לו הון, ניסיון ומומחיות בביצוע השקעות בחברות סטרטאפ או בעסקים קטנים ובינוניים. משקיע מוביל נדרש להשקיע לפחות 10% מהסכום שהחברה גייסה מהציבור בקמפיין, והוא רשאי לקבל מהחברה הנחה במחיר למניה או בריבית באיגרת החוב.

 

  • איך נראים החיים לאחר קמפיין הגיוס?

החברה נדרשת לדיווחים שוטפים, העוברים למשקיעים באמצעות רכז ההצעה. בדיווחים כוללים דוחות כספים שנתיים, מידע שהחברה התחייבה למסור למשקיעים במסגרת הקמפיין, מידע לגבי כל שינוי באחזקות של בעלי שליטה ונושאי משרה, כל שינוי מהותי בעסקיה ועוד.

 

  • האם מימון המונים מתאים לכל חברה?

מימון המונים הוא כלי פשוט ונוח לשימוש, אשר מאפשר חשיפה יוצאת דופן עבור חברות מתחומי פעילות שונים. ציבור המשקיעים הופך להיות שותף להצלחה של החברה, וכל משקיע הופך להיות "שגריר" של החברה ועסקיה.

 

בנוסף, חשוב לזכור שמדובר במשקיעים קטנים, אשר לרוב אין להם יכולת השפעה על החלטות ואופן ניהול החברה, זאת בניגוד למשקיעים מוסדיים או מתוחכמים, כגון קרנות הון סיכון, אשר בחלק גדול מן המקרים מקבלות כנגד השקעתן יכולת השפעה על החלטות בחברה ועל אופן ניהולה, באמצעות מינוי חבר בדירקטוריון או קבלת זכויות וטו בנושאים משמעותיים.

 

עם זאת, לצד היתרונות הללו, לאור הסכומים הנמוכים יחסית שניתן לגייס בדרך של מימון המונים, אפיק גיוס זה יתאים לרוב לחברות קטנות בתחילת דרכן המתקשות לגייס הון ראשוני, ופחות לחברות גדולות אשר זקוקות לרוב לסכומי גיוס גבוהים יותר.

 

  • למה חשוב לשים לב בבחירת רכז ההצעה?

סיכויי ההצלחה של הקמפיין תלויים באופן רב ברכז ההצעה, לכן חשוב מאוד לשקול לעשות סקר שוק ולבחון פרמטרים רלבנטיים שונים, כגון: כמה זמן רכז ההצעה פועל בתחום והמוניטין שלו בשוק; שיעור הקמפיינים שהסתיימו בהצלחה באמצעות רכז ההצעה (אלו נתונים המחויבים בהצגה באתר של רכז ההצעה); גובה העמלות המשולמות לרכז והאם הן תלויות בהצלחת הקמפיין; האם רכז ההצעה מספק שירותים מקיפים המסייעים בקמפיין ובצמצום הוצאותיו, כגון מסמכים משפטיים, גרפיקה, עריכת תוכן, חבילות פרסום וכיו"ב, או שהוא מספק רק את הפלטפורמה והחברה צריכה לדאוג לכל היתר.     

 

Source: barlaw.co.il

24 ביוני, 2019

הרצאה: רגולציית מימון המונים בישראל

max, מבית לאומי קארד, ופיפלביז, פלטפורמת השקעות ההמונים, משיקות תוכנית חדשה ליזמים כאשר משרדנו נבחר להיות השותף המשפטי של התכנית. התוכנית, PowerCrowd, מאגדת מיזמים מעולמות הפינטק וה Insuretech.

במסגרת הכלים שניתנים ליזמים, התארחו חברי הקבוצה היום במשרדנו וד"ר צבי גבאי ואלון ענווה, הרצו ליזמים בנושא רגולציות מימון ההמונים הקיימת בארץ , בהשוואה לעולם, ועל האתגרים והזדמנויות בתחום.

לכל החדשות של אלון ענוה >

תחומי עיסוק:
הזן כתובת אימייל על מנת להירשם לניוזלטר: